Hidup ibarat Eye On Malaysia





Kenapa wajib bertudung..sedangkan...

Monday, 18 February 2013 | 4:44 pm | 0 comment

Assalamualaikum

Hari ni aku nak kongsi  tentang kenapa wajib bertudung..
Selamat membaca! (^_^)

soalan :
 saya memang teringin nak pakai tudung tapi difikirkan balik apa relevannya? saya bukannya menarik,bukan jenis menggedik pun,lelaki pun saya tak layan.kalau saya tak pakai tudung pun saya tak menarik perhatian sesiapa pun.Hidup saya hanya kerja...balik kerja duduk rumah solat,muhasabah diri.saya pun tak bersosial...no clubbing....no sexy dressess,(baju kurung pakaian rasmi)

saya tengok asal turun suruhan ni kat perempuan2 Arab yang memangnye voluptuos mcm haifa Wehbe ,nancy ajram ke.memang patut le...tgk la bentuk badan mereka,rambut,perlakuan.....memang patut ditutup litupkan.

kalau dah kita ni yang totally 'sebaliknya' daripada mereka2 ni wajar kah nak tutup litup?

Jawapan :
 suruhan Allah bukan pada arabian

tak ada pun ayat kepada arabian sahaja

memang ayat al Quran bahasa quraish

tapi muhammad SAW di utuskan kepada sekalian alam, manusia dan jin

sebab tu ayat umum, wahai manusia

kemudian satelah hijrah, turun ayat ayat berupa, wahai yang beriman

perentah menjaga aurat , keutamaan kepada isteri isetri nabi
tetapi apabila perentahnya untuk orang beriman, simple lah tu

hanya yang mahu beriman kepada Allah sahaja, yang ikhlas memakai pakain taqwa, menjaga aurat

yang belum beriman, yang baru nak kenal, berjinak jinak, memanglah, susah nak pakai
tambahan jika di paksakan

itulah keutamaan setiap diri
mahu beramal kenalah Ikhlas

siapa yang tak mehu beriman, tentu sahaj tak berasa apa apa

padahal telah menzalimi diri, sepanjang tidak memakai pakaian menutup aurat

subhanallah

Ikhlas datang satelah INSAF
betapa kerdilnya diri

sedarlah hendaknya, manusia lemah

wahai HAWA, kamu di jadikan sebab Adam, inginkan teman

jika HAWA di biarkan begitu saja, ikut kehendaknya, nescaya berulanglah kembali, HAWA akan mengheret Adam ke kebinasaan

segeralah bertaubat, begitulah ADAM, bertaubat meminta ampunan Allah, tetapi rindu pada Hawa menebal

lagi pula, Allah menyatakan, manusia sudah mati sekalipun, terjaga auratnya

di kapankan, tutup semua anggota

subhanallah

takkan kita tunggu mati

masa dah mati, hendak tak hendak terpaksa akur

jadi
mahu ke masa masih bernyawa ni, akur

subhanallah
sumber : http://halaqah.net/v10/index.php?topic=15662.0